Dag 5: Quinault en Astoria

6 juli 2022 - Astoria, Oregon, Verenigde Staten

De Lake Quinault Lodge is een rustiek en charmant hotel, gelegen in het hart van het Quinault Rain Forest. Het werd gebouwd in 1926 in samenspraak met de plaatselijke indianenstam, wat je overigens goed kan zien aan de kleurrijke totempaal aan de buitengevel van het hotel. De blokhut bood een ware ontsnapping aan onze dagdagelijkse realiteit. Internet of telefoonbereik was er schaars en sommige hotelgasten ontbraken warm water. We sloten de dag af met een lekker etentje in de historische Roosevelt Dining Room, die zijn naam dankt aan het bezoek van de gelijknamige president in begin jaren ’30.

’s Morgens bezochten we ’s werelds grootste Sitka-spar. De boom telt 60m hoogte en is meer dan 1000 jaar oud. Dat wil zeggen dat wanneer de Slag bij Hastings plaatsvond in 1066, deze spar al bestond, weliswaar als klein, groen plantje. In de namiddag staken we de Columbia River over, die de grens met de staat Oregon vormt. Aan de overkant wachtte ons Astoria. Het stadje aan de monding van de Colombia River dankt zijn naam aan Johann Jacob Astor. Deze Duitse pelshandelaar stichtte reeds in 1811 het Fort Astoria. Dankzij de hout- en visindustrie enkele decennia later begon de nederzetting pas echt te bloeien. De fel gekleurde victoriaanse huisjes zijn een rechtstreekse afstammeling van deze welvaart en bezorgen de stad een charmante uitstraling. We slenterden wat door de hoofdstraat en bezochten de Fort George Brouwerij. Wij Belgen zijn nog altijd de betere brouwers, maar ik moet toegeven dat de Amerikanen een dikke pluim verdienen voor dit plaatselijke bier.

1. Tante Inge:
    ❤️❤️❤️
  2. Dorien Behiels:
    12 juli 2022
    Wow! Wat machtig zo een oude boom! Knap! Mijn eerste week in de apotheek is goed verlopen! De eerste stress is er af! 🤪
  3. Oma en opa:
    12 juli 2022
    1. Een sitka-spar van ca 40 jaar is geen klein, groen boompje! Oei, oei opa!
    2. Er kan maar één iemand zo een prachtige en leuke verhalen schrijven in onze familie! Wij zijn fier op jou Emma! Bedankt en doe zo verder!