Dag 16: Teton National Park

17 juli 2022 - Jackson Hole, Verenigde Staten

Na zestien dagen is het eens de beurt aan een ander lid van gezin De Clerck-Siebens om een tekstje over deze reis te schrijven. Om deze reden zal ik, het verloren schaapje van deze vakantie, jullie entertainen met mijn uitzonderlijke schrijverstalent. Voor al wie nog niet doorheeft wie er nu eigenlijk aan het woord is: ‘It is I, Simon Le Clerck, the Undertaker!’

Omdat we Yellowstone na drie dagen moeten verlaten, moesten we al vroeg in de ochtend vertrekken. Eerst en vooral begaven we ons richting de zuiduitgang van Yellowstone. Op onze weg lagen nog een aantal bezienswaardigheden vooraleer we het park daadwerkelijk verlieten. Een van deze draagt de naam ‘Mud Vulcano.’ Dit is een heuvel met een groot aantal hete modderpoelen. Dragon’s Mouth en Black Dragon’s Caldron zijn hier de grote attracties. De modderpoelen mogen er dan misschien wel gezellig uitzien voor een dagje in de spa, onschuldig zijn ze zeker niet. Wegens meerdere overstromingen is het gebied rond deze ‘drakenmuilen’ helemaal verwoest. Geen enkele persoon mocht het pad uiteraard verlaten, maar bizons staan duidelijk buiten deze wet. We zagen er eentje gewoon wat zonnen op maar vijf meter van een hete modderpoel en zelfs maar zo’n twintig meter van ons vandaan!

Hierna passeerden we Yellowstone Lake en verschillende weiden. De uitzichten waren fenomenaal en we zagen verschillende kuddes van misschien met honderd bizons. Er was er zelfs eentje die ons even nog gedag kwam zeggen en onze auto kalm voorbijliep.

We lieten Yellowstone achter ons en reisden naar onze volgende bestemming genaamd Grand Teton National Park. Jawel u leest dat goed. Dit park heeft zijn naam te danken aan de hier aanwezige Teton Range, het zuidelijke deel van de Rocky Mountains. De hoogste berg, de Grand Teton, is maar liefst 4197 meter hoog. Een leuk weetje en de reden waarom ik deze dag op mij wilde nemen, is omdat Teton doet denken aan het woord tetten. Jullie moeten al lezende misschien lachen, maar dit is wel degelijk oorsprong van het gebergte haar naam.

We verbleven die nacht in The Lodge at Jackson Hole, veruit mijn favoriete hotel. Papa en ik hebben hier namelijk kunnen zwemmen. Ook was het hotel gevuld met beertjes. Of het nu rond het zwembad, bij de ingang of klimmend aan de ramen was, je zag ze werkelijk overal!

1. Dorien Behiels:
    23 juli 2022
    Hahahha! Tante Inge en ik hebben werkelijk moeten schatterlachen Simon! Waar een gebergte zijn naam al niet aan te danken kan hebben! 🍒
  2. Hanne:
    Wat een leuke foto!
    Ik snap dat het hotel met de beertjes je favoriet was, die zijn altijd heel schattig.
    Mooi geschreven, Simon!
  3. Tante Inge:
    23 juli 2022
    Echt op z’n Simons. Vooral die ene zin! Ik heb inderdaad moeten schaterlachen. 😂😂😂
  4. Anja:
    23 juli 2022
    Dat lieve schaapje heeft een mooi verslag geschreven, met de nodige humor hier en daar. Goed bezig! 😉
  5. Oma en opa:
    23 juli 2022
    Listen very carefully, i shall say this only once, you're a great Winnetou.