Dag 6: Astoria, Cannon Beach en Portland

7 juli 2022 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

We startten de dag met een bezoek aan het Flavel Huis, de woning van Kapitein George Flavel. Het gebouw, opgetrokken in Queen Anne stijl, werd gebouwd in 1885 en is opgenomen in het stadsregister van beschermd erfgoed. De oorspronkelijke inrichting van het gebouw werd volledig behouden, en de meubels en decoratie zijn nog in mooie staat. Het is dan ook een representatief voorbeeld van hoe de welgestelde man leefde in het victoriaanse tijdperk. In de kinderkamer van het huis krijgen de allerjongste bezoekers de kans zich te verkleden als victoriaanse kinderen. Spijtig dat ik inmiddels te groot was voor de kleding, want anders had mama me sowieso verplicht te poseren voor een foto. Ons interesseerde voornamelijk de werking van het toilet. Aangelegd in 1896 was het één van de eerste wc’s die werkten met doorspoelknop. Van een poepsproeier daarentegen viel weinig te bespeuren.

In de namiddag vertrokken we naar Portland, de hoofdstad van Oregon, maar niet alvorens te stoppen in het pittoreske Cannon Beach, dat iets van de charme van een oude badplaats behouden heeft. Half juni trekt het vakantieoord talloze bezoekers, omdat dan de Sand Castle Contest wordt gehouden, waarbij zandkunstenaars de meest fantastische bouwsels creëren. De blikvanger van de badplaats zijn echter de ‘haystacks’, die eenzaam uit de zee oprijzen. Je zou er vaak papegaaiduikers kunnen aantreffen, maar wij hebben er helaas geen gespot. In Portland viel weinig te beleven, net zoals in de andere grote steden die we tot zover bezocht hebben. Ironisch genoeg was de grote attractie van de stad Mill Ends Park, opgenomen in het Guinness Book of Word Records als het kleinste park ter wereld. De legende gaat dat je in het park als enige plaats ten westen van Ierland Ierse boskabouters kan tegenkomen. Papa meent er eentje te hebben zien wegglippen in het struikgewas, maar jammer genoeg kan ik deze getuigenis niet bevestigen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja:
    12 juli 2022
    Jammer dat je het boskaboutertje gemist hebt! Ik vertrek vandaag naar zee. Blij want in België staat ons een hittegolf te wachten. 🥵
  2. Tante Inge:
    Het was toch zeker niet Paulus de boskabouter? 🤪
  3. Hugo Behiels:
    Kabouter Plop ??
  4. Jolan:
    Ik geloof Erik! Beter uitkijken volgende keer 😉
  5. Dorien Behiels:
    12 juli 2022
    Je had de kabouterdans moeten dansen, dan hadden ze zeker tevoorschijn gekomen! 🥳
  6. Oma en opa:
    12 juli 2022
    Alleen Arendsoog kan boskabouters zien wegglippen in het struikgewas!
  7. Erik De Clerck:
    12 juli 2022
    Het was inderdaad Paulus De Boskabouter ! Hij had zeker een baard.