Dag 3: Olympic National Park

4 juli 2022 - Olympic National Park, Washington, Verenigde Staten

De derde dag bracht ons naar Olympic National Park, het eerste nationale park van onze reis. Het gebied wordt gedomineerd door de 2428m hoge Mount Olympus en er staan bomen van wel duizend jaar oud. Jaarlijks valt er 5000ml regen, wat niet zo raar is als je weet dat het park gecategoriseerd wordt als regenwoud. We deden een eerste verkenning van het park via enkele wandelingen. De Hurricane Hill Trail stond als eerste op de planning. Het druk belopen pad leidde ons langs besneeuwde bergtoppen en een enkel damhertje. Een beer hebben we helaas niet gezien, ondanks dat een vriendelijke wandelaarster er ons wel voor eentje waarschuwde. Niet dat de beren hier gevaarlijk zijn hoor! In Olympic National Park leeft immers de zwarte beer, een herbivoor die doorgaans mensen schuwt. Na deze eerste wandeling trokken we verder richting Lake Crescent, daar startte een pad naar de Marymere Waterfalls. De wandelroute was kort maar een heuse kuitenbijter. Als onze beentjes voorheen nog niet waren ingesmeerd, waren ze dat nu wel! Na deze wandeling verlieten we het park.

We sloten de dag af met een bezoek aan Port Angeles, de stad waar ons hotel gelegen was. Ondanks dat het de 4th of July was, viel er over het algemeen weinig te beleven in de havenstad. We zagen er enkele moderne sculpturen vervaardigd door regionale kunstenaars, maar daar bleef het bij. Het was een teleurstellende uitstap.

1. Dorien Behiels:
    9 juli 2022
    Dag Emma! Wat een mooie foto van tante en peter, nu jij nog he! ;)) De natuur ziet er prachtig uit! Wel fameus gewandeld precies, ik krijg al voetpijn als ik het lees haha! X
  2. Tante Inge:
    Dankjewel voor de leuke blog, lieve Emma! ❤️
    Wat een mooie natuur maar ik zie ze liever op de foto’s. Mooi jasje, Anik! Staat je goed! Blend goed met de natuur! 🌲🌳
  3. Hugo Behiels:
    Top
    Geniet van jullie reis
  4. Oma en opa:
    9 juli 2022
    Dank je voor de leuke en hoogstaande uitleg (zoals poepensproeier) over jullie reis!
    Doe zo verder Emma.
  5. Jolan:
    9 juli 2022
    Het ziet er al prachtig uit! Iemand is jaloers hier 😉 Nog heel veel plezier samen op jullie prachtige reis! :)) ❤️
  6. Marcel Siebens:
    9 juli 2022
    Heb alles goed kunnen lezen. Nu Simon nog en dan is alles OK. Nog veel pret samen.
  7. Emma De Clerck:
    12 juli 2022
    Dankjewel! Simon is veilig en wel aangekomen! X
  8. Oma en opa:
    9 juli 2022
    Als binnenkort Arendsoog zijn zoon Winnetou verwelkomt zal deze pluimen op zijn kin hebben!
  9. Emma De Clerck:
    12 juli 2022
    Arendsoog was blij zijn zoon weer te zien. Winnetou is veilig en wel aangekomen!