Dag 2: Port Angeles en omstreken

3 juli 2022 - Port Angeles, Washington, Verenigde Staten

Na een welverdiende nachtrust kropen we terug de auto in. Het was tijd om naar ons volgende hotel in Port Angeles te reizen: Domain Madelaine. Via de Pacific Highway 101 passeerden we verschillende dorpjes: Port Townsend, Sequim en Dungeness Bay. In Port Townsend maakten we een kleine tussenstop. Het stadje, dat ooit gezien werd als het New York van het noordwesten, had een charmante uitstraling met haar met zorg gerestaureerde en in felle kleuren geschilderde victoriaanse huizen. We besloten er, als rasechte Belgen, ‘een cafeeke te doen’ en dronken er Stella Artois. In Port Townsend zagen we ook de eerste damhertjes van de vakantie en dat wel in de tuinen van enkele stadsbewoners!

De Highway 101 leidde ons verder door flinke bossen, nu en dan afgewisseld door een vuurwerkkraampje. Voor ons schreeuwden de kraampjes: “Welkom in Amerika!” Waar anders dan in de Verenigde Staten kan je immers vuurwerk aan de kant van de weg gaan kopen? De kraampjes waren enorm populair onder de plaatselijke bevolking. Vele Amerikanen kochten er hun benodigdheden voor de 4th of July, de nationale feestdag, die de dag erna plaatsvond.

Rond vier uur ’s middags lokale tijd kwamen we aan in Domain Madelaine, waar we ongetwijfeld de meest luxueuze kamer van onze reis hadden. Zo was er een salon met openhaard en een balkon dat uitkeek over de baaien van de Straat van Juan de Fuca. Bovendien kregen we dagelijks bezoek van een Amerikaanse zeearend, die steevast in dezelfde boom op post zat, op zoek naar een volgende prooi. Papa viel haast niet weg te krijgen van zijn verrekijker. Elke beweging die de roofvogel maakte, had hij gezien. Naast de gezellige kamer en het prachtige uitzicht beschikten we over een hypermoderne badkamer. Er stond een douche met ingebouwde sauna, een bubbelbad en een toilet met brilverwarming en poepsproeier! Ik heb de poepsproeier aan mij laten passeren, maar papa en mama waren alvast grote fan.

1. Dorien Behiels:
    9 juli 2022
    Wow! Klinkt als een hele mooie dag! Zo een zeearend als buurman is dan ook wel niet niets he, ik zou ook op wacht staan! Poepsproeier hahah, dat vind ik wel al het woord van jullie vakantie! Dikke kussen! X
  2. Tante Inge:
    9 juli 2022
    Volgens mij is die toilet daar nog meer bezet geweest dan anders! 🤣