Dag 8: Mount Rainier

9 juli 2022 - Tacoma, Washington, Verenigde Staten

Zoals ik al zei, stond de achtste dag van onze vakantie druk ingepland. Simons vliegtuig zou pas om 16u landen, dus besloten we in de voormiddag nog een rondrit te maken in Mount Rainier National Park. De grootste bijzonderheid hier is de Mount Rainier. Deze met eeuwige sneeuw bedekte vulkaan is niet alleen het figuurlijke hoogtepunt van het gebied, maar ook het letterlijke. Hij telt immers wel 4392m hoogte. Mount Rainier is dan ook een enorm populair bergbeklimmersgebied. Naast de vulkaan zijn er in het park ook veel gletsjers te bezichtigen, die belangrijke indicatoren zijn voor klimaatsveranderingen. Foto’s en metingen documenteren de aanzienlijke krimp van de gletsjers. Lang konden we het park niet bezoeken. Een autorit naar het basiskamp van Mount Rainier nam al gemakkelijk twee uur in beslag. Na enkele snelle foto’s was het al weer tijd voor de afdaling. We wilden zeker niet te laat aankomen op het vliegveld. Drie uur later konden we Simon veilig in onze armen sluiten.